نمک واکسن طلایی در طب اسلامی
12 بازدید
موضوع: تبلیغ

نمک واکسن طلایی در طب اسلامی

مع الاسف برخی پزشکان کم علم و بعضا متّکی صِرف به طب شیمیایی که اندک شناختی از معارف اسلامی ندارند، نمک و به دنبال آن شکر را به عنوان 2 سم سفید به جامعه معرفی می نمایند در حالی که این حرف باطل و  این دو(نمک طبیعی و شکر طبیعی) حائز منافع بسیاری در جهت سلامتی انسان هستند.

مبنای اسلام تعادل و میانه روی بوده و هر گونه افراط و تفریط مذموم می باشد.افراط در مصرف نمک و شکر قطعا مضر است و این مبنا مخصوص این دو نعمت الهی نبوده و در هر چیزی صادق است لذا اکسیژن نیز که مایه حیات انسان است اگر بیش از حد نیاز به انسان ارائه گردد سبب خفگی، هلاکت و مرگ او می گردد.

مرحوم احمد بن ابى عبد اللّه برقى از روات حدیث در قرن سوم هجری و از اساتید مرحوم ابراهیم بن هاشم و علی بن ابراهیم قمی صاحب تفسیر قمی، در جلد دوم کتاب«المحاسن» بابی را به عنوان «باب الملح» گشوده و به نقل روایاتی پیرامون نمک و فوائد آن می پردازند.جالب است

از باب تبرک به یکی از روایات در زمینه مصرف نمک طبیعی می پردازیم که از جناب ابن ابی عمیر از اصحاب اجماع از جناب هشام بن سالم از وجود مبارک حضرت صادق سلام الله علیه است که ایشان از رسول الله خطاب به امیرالمومنین علی بن ابی طالب سلام الله علیهم اجمعین روایت می فرمایند  که پیامبر اسلام فرمودند: يَا عَلِيُّ افْتَتِحْ بِالْمِلْحِ وَ اخْتِمْ بِهِ (علی جان شروع و پایان {طعام} تو با نمک باشد) فَإِنَّهُ مَنِ افْتَتَحَ بِالْمِلْحِ وَ خَتَمَ بِهِ(پس هر کسی که با نمک شروع و به پایان برساند) عُوفِيَ مِنِ اثْنَيْنِ وَ سَبْعِينَ نَوْعاً مِنْ أَنْوَاعِ الْبَلَاءِ(از 72 نوع از انواع بلا معاف می شود) مِنْهَا الْجُنُونُ وَ الْجُذَامُ وَ الْبَرَص‏ (که دیوانگی،جزام و پیسی از جمله آنها است)

شرح روایت:

پیامبر در این روایت خطاب به حضرت امیر سلام الله علیهما امر می کنند(افْتَتِحْ بِالْمِلْحِ) و در اصول فقه صیغه امر ظهور در وجوب دارد و اگر چه از این امر وجوب استنباط نمی گردد اما استحباب استنباط می گردد. اما در روایت آمده است « عُوفِيَ مِنِ اثْنَيْنِ وَ سَبْعِينَ نَوْعاً مِنْ أَنْوَاعِ الْبَلَاءِ » نه اینکه از 72 بیماری خیر از 72 نوع بلا و بیماری که ممکن است هر یک از آنها دارای انواع مختلفی از درد ها و بیماری های دیگر باشند.

حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم در ذیل روایت فرمودند: (مَنِ افْتَتَحَ بِالْمِلْحِ وَ خَتَمَ بِهِ) استعمال موصول «من» که افاده عموم دارد هر انسانی را در بر می گیرد لذا صِرف مسلمانان مطرح نیست اگر کفار هم این فرمول را رعایت کنند که در برخی کشور ها نصب العین خود قرار داده اند ،شامل این نسخه درمانی می گردند.

اما سوال اساسی این است کدام نمک این خاصیت را دارد؟

قطعا نمکی که در روایات آمده است همان نمک طبیعی طعام یا نمک دریا می باشد اما برخی نمک ها که در بازار به عنوان نمک ید دار تصفیه شده عرضه می گردد در واقع نمک(سدیم کلرید) تجزیه شده است از سدیم و كلر   که در کارخانه به آن ید شیمیایی اضافه می گردد و به استناد  اظهارات جناب آقای دکتر روازاده که طب شیمیایی را هم بصورت کلاسیک گذرانده اند و دارای مدرک پزشکی عمومی از دانشگاه تهران به شماره نظام پزشکی 58290 می باشند ،عموم این ید شیمیایی از کارخانه ویلیام بلیت انگلیس  وارد ایران می شود و این جای سوال نیست که با تحریم های کذایی چطور این ید از انگلستان مکار مدتی هم مجّانی وارد ایران می شود؟آیا انگلیس ها با قصد قربت این کار  را کرده اند یا اینکه نگران سلامتی ایرانیان هستند و یا اینکه شاید پشت این حیله گری آنها توطئه ای برای نابودی نسل شیعیان امیرالمومنین سلام الله علیه قرار دارد؟آیا خودشان هم در انگلستان از ید شیمیایی استفاده می کنند؟...

در ضرب المثل های کهن داریم آنچه بگندد نمکش می زنند... نمک نیاز به تاریخ مصرف ندارد اما نمک های تصفیه به دلیل وجود ید شیمیایی دارای تاریخ مصرف می باشند.مطالعه تحقیقات استاد دکتر خیر اندیش جهت اطلاعات تفصیلی به طلاب و دین پژوهان پیشنهاد می گردد. انشاء الله فرصت گردد روایات باب شکر و منافع آن را نیز در مقاله ای جدا ارائه خواهیم نمود.

علی محمّد مظفّری